Info til barnehagen

Vi vet at barnehagefotografering er krevende for dere som barnehage. Vi prøver derfor hele tiden å finne løsninger som gjør dagen lettere for dere.  I tillegg til å være godt forberedt og ha gode systemer. Er det viktig at fotografene er flinke med barna. Hvis fotografen har lett for å få tillit og god kontakt med barna går fotograferingen mye raskere. Våre fotografer har i tillegg til fotografisk utdannelse lang trening med det å kommunisere med barn. Under er det en liten video snutt som viser hvordan vi jobber i barnehager.

Forkant av fotograferingen:

Det eneste vi trenger fra dere er en navneliste på barna som inneholder navn, foresatte,  e-post, mobilnummer og adresse. De fleste barnehager i dag har en database fra feks. Vigelo, SATS, Styrerassistent osv. Vi har bruksanvisninger på de fleste av disse programmene som viser hvordan en kant aut listen med et par tastetrykk.

Fotodagen:

Er det fint vær og ikke for mørkt ute, kan vi gjerne ta ute bilder hvis dere ønsker det. Hvis dere vil ta inne bilder trenger vi et stort rom til de tradisjonelle gruppebilder. For portrett bildene kan vi som regel klare oss med et mindre rom.

Etter dette er dere som barnehage ferdig med barnehagefotodelen. Resten går mellom oss og foreldrene.

Etterkant av fotograferingen:

Foreldrene mottar en kode på e-pos,. sms eller per post. Det tar ca 3 uker. De logger seg inn ser bildene og velger de bildene de ønsker. Bildene blir sendt direkte hjem i posten til foreldrene. Barnehagen får et innrammet gruppebilde av hver avdeling, i tillegg får alle de ansatte som er med på gruppebildet et bilde hver (uten ramme).